Senast uppdaterad: 10 maj 2019

Ledigt / Till salu

Här kommer Perstorps koloniförening att presentera lediga kolonilotter, stugor som är till salu, delge information om kostnader och avgifter samt ge dig som intresserad en chans att anmäla ditt intresse för en stuga alternativt kolonilott.

Här nedan finner du:

Lediga lotter

Stugor till salu

Här finner du information om vad det kostar att ha kolonilott, att vara medlem etc.

Kostnader och avgifter

Har du funnit något av intresse när du besökt vårt område eller har du blivit tipsad av någon, då har du möjligheten att lämna ditt intresse här:

Intresseanmälan

Nu har vi framställt ett köpekontrakt som gör det enklare för dig som säljer och köper med all nödvändig information.

Köpekontraktet består av 2 delar, den första är den säljare och köpare ska ha var sitt exemplar av och där det framgår köpeskilling på, den andra delen är samma kontrakt men behöver bar upprättas i ett exemplar och där köpeskillingen hemlighålls, alltså ett exemplar av köpekontraktet som ska vara till föreningen och kommer att placeras i pärmen bakom respektive lott/stuga som är såld.

Köpekontrakt del 1(skriv ut 2 ex, köpare och säljare)

Köpekontrakt del 2 (skriv ut 1 ex, föreningen)

Kontraktservice

Om jag väljer en kolonilott, kan jag bygga hur jag vill då?

Allt om bygg

NYHET för 2018

Perstorps koloniförening avser att lägga till en flik under Ledigt/Till salu och denna kommer att vara Anbud.

Med denna kategori så kommer föreningen lägga upp saker som ska avverkas från föreningen som exempelvis stugor eller annat som föreningen vill få bort av diverse anledningar. OBS! INGA PRIVATA SAKER KOMMER ATT FINNAS TILLGÄNGLIGA HÄR.

Målet är att denna servicen ska vara igång innan sommaren 2018.